چطور به پسرهای شیطون درس بدم

چطور به پسرهای شیطون درس بدم

چالش تدریس همیشه در کلاس هایی که تعداد پسرها بیشتر از دخترها است یا زبان آموزان کلاس همه پسر هستند ، بسیار زیاد است.

چطور به پسرهای شیطون درس بدم ؟ زبان آموزانی که مدام در حال بازی گوشی و سربه سر گذاشتن با مدرس خود هستند و قبل از ورود به کلاس ، با دوستان خود نقشه می کشند که به چه راه هایی متوسل شوند تا مدرس خود را به ستوه آورند و درس خواندن را به تعویق اندازند. نهایتا هم خوشحال و شاد از کلاس خارج شوند چون به تمام اهداف خود یعنی اذیت و آزار معلم و بعضی از زبان آموزان رسیدند. 

من تجربه یکی از این کلاس ها را داشتم. حدودا 10 زبان آموز پسر که در بازه سنی 8 تا 15 سال بودند. یک نفر 8 ساله ، دو نفر 10 ساله و سایر افراد بالاتر از 10 سال بودند.


دوره های آنلاین


در ابتدای ترم احساس خوبی نداشتم و نمی توانستم به برنامه هایی که از قبل طراحی کردم ، برسم و با احساس یاس و ناامیدی از کلاس خارج می شدم. اما رفته رفته با مشاوره دوستان و همکارانم توانستم کلاسم را کنترل کنم و نتیجه رضایت بخشی برایم حاصل شد. 

شیوه ای که در کلاس پیش گرفتم همسو کردن لیدر زبان آموزان با خودم بود. او فردی 14 ساله و باهوش بود که همیشه دوست داشت در نمره گرفتن اول باشد. و انصافا توانایی کسب نمره بالا هم داشت. و من هم از این نطقه ضعف استفاده کردم. 

جدولی طراحی کردن و آن را روی تابلو نصب کردم و اسم زبان آموزانم را روی آن نوشتم. با آنان قرار گذاشتم که نمره فاینال یا پایان ترم آن ها فقط امتحان پایان ترم نیست و نصف نمره ، نمره کلاسی است. البته قبل از این که این قرارداد را با آن ها بگذارم هم نمره کلاسی یا cp در ارزیابی پایان ترم لحاظ میشد . فقط این بار زبان آموزان هر جلسه در جریان نمره کلاسی خود قرار می گرفتند و تمام رفتارهای آن ها را شامل می شد . 

پایان هر جلسه نمره افراد را می خواندم و جای بحث و حرفی هم باقی نمی ماند. با هر رفتار غلط 0.25 الی 0.5 نمره منفی جلوی اسم شاگردان ثبت می شد و اگر این رویه زیاد پیش می رفت ، کم کم نمره زبان آموز منفی می شد. 

از طرفی اگر زبان آموزان نمرات مطلوبی کسب نمی کردند باید پاسخگوی آموزشگاه و والدینشان می بودند. همین امر جو کلاس را به نفع من تغییر داد و بچه ها ، خودشان یکدیگر را کنترل می کردند و در شیطنت های دسته جمعی مشارکت نمی کردند. 


معرفی بازی برای مرور زبان انگلیسی – شماره دو


رفته رفته در زبان آموزان رقابت ایجاد شد که چه کسی در این جلسه نمره منفی نگیرد. وقتی من تلاش آن ها را برای کنترل یکدیگر دیدم ، تصمیم گرفتن با پرسیدن درس و فعالیت های مثل بازی کردن ، نمره مثبت و تشویقی به آن ها بدم و نمره ای را که قبلا از دست داده بودند ، به آن ها برگردانم. 

این امر هم موجب شد ، زبان آموزان دو برابر بیشتر تلاش کنند تا نمره های منفی خود را پاک کنند. 

این کلاس پر چالش ، بیشتر از همه کلاس های دیگر از من انرژی گرفت ، اما من تصمیم داشتم از این چالش پیروز خارج شوم و این کلاس بسیار پویا که من کوچکترین فرصتی برای سر خاراندن هم نداشتم و پیوسته در حال فعالیت بودیم، یکی از بهترین کلاس های من شد. 

اگر شما هم با چنین چالشی در تدریس روبرو هستید، تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

امیدوارم دغدغه ای که ” چطور به پسرهای شیطون درس بدم ” برایتان حل شده باشد و بهترین تجربه را برای خود رغم بزنید. 

 

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
سمانه کنگرلو

سمانه کنگرلو

سمانه کنگرلو هستم ، مدرس زبان انگلیسی به کودکان و نوجوانان. خلاقیت در کار رو دوست دارم و بیشتر اوقات دنبال یادگیری و درست کردن چیزهای جدید هستم که بتونه در زمینه انتقال مفاهیم درسی مفید و جذاب باشه.

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *