ویژگی های کلاس آنلاین زبان انگلیسی

کلاس آنلاین زبان انگلیسی

چالش یادگیری آنلاین در گروه­های سنی مختلف وجود دارد، اما من در اینجا چند ایده به شما میدهم تا چطور کلاس زبان‌ آنلاین برای زبان‌آموزان نوجوان برگزار کنید. کلاس آنلاین زبان انگلیسی باید چه ویژگی داشته باشد؟

به کلاس آنلاین مثل کلاس فیزیکی نگاه کنید. هر پارامتری را که در کلاس فیزیکی برای جذاب شدن کلاس رعایت می کردید، در کلاس آنلاین هم انجام دهید. توجه کنید میزان اثر بخشی در کلاس آنلاین نیز بسیار مهم است. مثلا اگر در کلاس حضوری زمانی را برای پرسش و پاسخ اختصاص می دادید، در این فضا از این امر غافل نشوید.
خلاقیت در تدریس می تواند هم برای زبان­‌آموز و هم برای مدرس جالب و جذاب باشد.

چگونه یک کلاس خلاق داشته باشیم؟

ویژگی های کلاس آنلاین زبان انگلیسی

     1.همه چیز را آماده کنید

هدر نرفتن زمان در کلاس آنلاین بسیار مهم است و حتی می‌تواند به جذابیت کلاس بیفزاید. منظورم از هدر نرفتن زمان این است که بدون معطلی کلاس رو با یک warming up جذاب شروع کنید بعد به سراغ برنامه بعدی بروید.

در کلاس آنلاین برای این رنج سنی (نوجوانان و کودکان) باید حتما  lesson plan داشته باشید. پس بهتر است اهدافتان را قبل از شروع ترم تنظیم کنید چون در طول ترم احتمالا برنامه شما خیلی فشرده است.
از پلت فرمی که می خواهید در آن تدریس کنید تا ابزار و وسایلی از قبیل فلش کارت، فایل های الکترونیکی، کتاب درسی، برگه های کار worksheets یا پاورپوینت و… را باید حتما از قبل آماده کنید.
برای مثال اگر شما می خواهید جهت­ ها (in front of – behind – next to – under ) را در کلاس آنلاین تدریس کنید می‌توانید از وسایل واقعی بجای تصاویر استفاده کنید.
برای پرسش و پاسخ در جلسه بعد هم می‌توانید به عنوان تکلیف از بچه ها بخواهید سه وسیله را آماده و همراه خودشان در کلاس آنلاین داشته باشند.

ضمن اینکه نام های وسایل جدید رو در کلاس یاد می‌گیرند و دایره واژگان آن­ها بزرگتر می شود، پرسش و پاسخ نیز با استفاده از وسایل خودشان انجام می شود.

     2. آموزش با استفاده از حرکات فیزیکی

کودکان و نوجوانان آموزش همراه با حرکت رو دوست دارند و اگر حرکات با فکر و برنامه قبلی صورت بگیره می‌تواند برای زبان­‌آموز جذاب باشد.

مثلا در طول تدریس میکروفن­ زبان­‌آموزان را برای جلوگیری از حواس پرتی خاموش نگه دارید. از قبل طی قرار دادی که با هم کردید هر کس سوالی داشت با زدن بشکن جلو تصویر یا اینکه لیوان کنار میزش را در تصویر به شما نشان میدهد و اعلام می کند سوال دارد.

البته فراموش نکنید فیدبک گرفتن حین تدریس بسیار مهم و موثر است. 

فقط زمان کوتاهی که می خواهید گرامر یا نکته مهمی تدریس کنید میکروفن­‌ها را خاموش نگه دارید. 

پس علامت­ ها و قرارداد هایی که بین شما و زبان­ آموزتان هست را از قبل طراحی کنید.

      3.از زمان قافل نشوید

یکی دیگر از ویژگی های کلاس آنلاین زبان انگلیسی خوب مدیریت زمان است.

میزان اثربخشی کلاس و زمان باهم ارتباط مستقیم دارد.

اگر مدت کلاس حضوری شما 75 دقیقه است، کلاس آنلاین باید حدود 45 تا 60 دقیقه باشد.

هر قدر هم کلاس شما جذاب و همراه با فعالیت های فیزیکی باشد نهایتا روی صندلی نشسته‌اید و شما مشغول آموزش دادن هستید و زبان­ آموزان مشغول یادگرفتن هستند. اگر این مدت طولانی شود کلاس شما خسته کننده است.

اگر برای شما و زبان ­آموزانتان مقدور باشد فرایند یادگیری صبح ها بیشتر است.

امیدوارم تجربه خوبی از کلاس آنلاین پیدا کنید.

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در linkedin
سمانه کنگرلو

سمانه کنگرلو

سمانه کنگرلو هستم ، مدرس زبان انگلیسی به کودکان و نوجوانان. خلاقیت در کار رو دوست دارم و بیشتر اوقات دنبال یادگیری و درست کردن چیزهای جدید هستم که بتونه در زمینه انتقال مفاهیم درسی مفید و جذاب باشه.

ممکن است همچنین دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *